راه‌های زیادی برای سالم نگه داشتن پوست و جوان سازی پوست وجود دارد که با رعایت برخی از آن‌ها می‌توان طراوت و شادابی از دست رفته پوست را به آن بازگرداند. این شیوه‌ها که برخی از آنان طبیعی و خانگی هستند گاه کمک‌های بسیاری به رفع مشکلات پوست می‌کنند. در بعضی مواقع شدت مشکلات پوستی به حدی زیاد است که با درمان‌های گیاهی و معمول خانگی بهبود نمی‌یابد، این مشکلات به دلیل بالا رفتن سن و یا ایجاد زخم‌ها و خراش‌ها و یا حتی اتفاقات دیگر بر روی پوست به وجود می‌آیند. این موضوع باعث می‌شود تا افراد به سراغ درمان‌های پزشکی، جراحی و کلینیک‌های زیبایی پوست و مو بروند. در کلینیک پوست و موی رخ آرا با استفاده از جدید‌‌ترین شیوه‌ها، زیبایی، سلامت و طراوات پوست تا حدود زیادی بازیابی می‌شود.

امروزه شیوه‌ها و تکنیک‌های زیادی برای جوان‌سازی و جوان نگهداشتن پوست وجود دارد و آگاهی افراد نسبت به روش‌های پیشگیری از پیری پوست تا حدود زیادی افزایش یافته است. شایان ذکر است که پیشگیری بر درمان اولویت دارد پس در ابتدا بهتر است بدانید که با مراقبت از پوست در برابر آفتاب، داشتن رژیم غذایی متعادل، استفاده از کرم‌های جوان‌کننده، مصرف ویتامین C و مواد دیگر می‌توانید تا حدودی جلوی فرآیند پیری و مشکلات پوست و زیبایی خود را بگیرید. کلینیک پوست و موی رخ آرا با سال‌ها تجربه در زمینه انجام خدمات زیبایی و جوان‌سازی پوست، با استفاده از جدید‌‌ترین شیوه‌ها و بهره گیری از متخصصین زیبایی زبده، انجام کلیه امور مربوط به زیبایی و جوان‌سازی پوست شما را بر عهده می‌گیرد.

 

انواع روش‌های جوان‌سازی پوست

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از راه‌های رایج جوان‌سازی پوست است که در عرصه جوان‌سازی به منظور رفع خطوط و چروک‌ها مورد استفاده قرارمیگیرد. برطرف کردن خط اخم، برطرف کردن خط خنده، از بین بردن چین و چروک‌های پوست و درمان چروک چشم از جمله کارهای رایجی است که با کمک تزریق ژل انجام می‌شود. در صورتی که این کار در مراکز پوست و موی معتبر انجام شود هیچ گونه عوارضی به همراه نخواهد داشت و با نتیجه بسیار خوبی همراه است.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از متداول‌‌ترین اقداماتی است که متقاضیان زیبایی به منظور جوان‌سازی پوست خود انجام می‌دهند. بوتاکس ماده‌ای سمی به نام بوتولیسم است که با تزریق کنترل شده و اندازه آن، می‌توان فعالیت ماهیچه‌ها را کنترل کرد و از شل شدگی، افتادگی و بروز چین و چروک‌ها جلوگیری کرد. مداومت داشتن در تزریق بوتاکس برای شما پوستی شاداب و جوان را به ارمغان خواهد آورد.

تزریق چربی

یکی از کم خطر‌‌ترین راه‌های جوان‌سازی تزریق چربی است. با کمک این روش می‌توان چروک‌های عمقی، چروک‌های سطحی پوست و گودی و تیرگی زیر چشم را درمان کرد بدون اینکه نگرانی از بابت واکنش‌های منفی بدن داشت. زیرا در این روش از چربی‌های بدن بیمار برای درمان و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. به همین جهت بدن هیچ گونه واکنش آلرژیکی نشان نخواهد داد.

مزوتراپی

در مزوتراپی به جای اینکه بیمار ملزم به استفاده از داروهای خوراکی برای جوان‌سازی پوست باشد، این مواد دارویی به صورت مستقیم به پوست تزریق می‌شود تا با نتیجه دهی خیلی سریع تر و کم‌‌ترین عوارض همراه باشد. جوان‌سازی پوست دست، رفع تیرگی و گودی اطراف چشم، درمان منافذ باز پوست، لکه های پوستی، لیفتینگ و افزایش قوام پوست از جمله اهداف مزوتراپی است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ این روش یکی دیگر از راه‌های جوان‌سازی پوست است که می‌توان با کمک آن پوست آسیب دیده را بازسازی و درمان کرد. از این روش برای جوان‌سازی پوست صورت، دست، بازو، ران، سینه، کمر و … استفاده می‌شود. لایه درم لایه هدف در میکرونیدلینگ است که با کمک ان چروک‌های پوستی برطرف می‌شود و کلاژن‌سازی انجام می‌شود که در نهایت به ضخیم‌تر شدن لایه اپیدرم منجر می‌شود. لک، تیرگی اطراف چشم، آکنه، منافذ باز پوست، چین و چروک، شل شدگی، جای زخم و ترک‌های پوستی از جمله مشکلاتی است که با میکرونیدلینگ می‌توان آنها را درمان کرد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن هم یکی دیگر از راه‌های جوان‌سازی پوست است که جز دسته بی‌خطرترین شیوه‌ها جای می‌گیرد. با کمک این روش می‌توان روال پیری پوست را به تعویق انداخت . هدف از این روش ترمیم ساختار کلاژن پوست است که می‌توان تیرگی ها، کک و مک، چین و چروک، جای جوش و جوش سرسیاه و… را درمان نمود.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی پوست یکی دیگر از راه‌های جوان‌سازی پوست برای زیبا کردن ظاهر و شکل پوست انجام می‌شود. در این روش از مواد شیمیایی مناسب برای لایه‌برداری استفاده می شود. به این ترتیب لایه خارجی آسیب‌دیده پوست با کمک ماده شیمیایی برداشته می‌شود درنتیجه لایه زیرین که بدون چروک و آسیب‌دیدگی است نمایان می‌گردد.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یک راهکار مناسب برای لیفتیگ پوست است. از این روش که برای کلیه افراد با رنگ‌های پوستی متفاوت مناسب است برای از بین بردن ساختار قدیمی و پیر پوست استفاده می‌شود. اینکار پوست را ملزم به جایگزین کردن ساختار جوان می‌کند. رفع غبغب، درمان منافذ باز پوست، رفع چین و چروک‌ها، درمان شل شدگی‌های پوست صورت، گردن و دست از جمله اهدافی است که با روش هایفوتراپی دنبال می‌شود.

لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 یک روش مناسب برای درمان جای زخم، آکنه، چروک، خطوط بارداری، منافذ باز پوست، لک و… است که در کلینیک تخصصی پوست و موی رخ‌آرا با مهارت زیاد و زیر نظر متخصصان کاربلد انجام می‌شود. در این روش لایه‌برداری موجب جوان‌سازی پوست می‌شود که هیچ‌گونه عوارضی را به همراه ندارد و با بیشترین میزان نتیجه همراه است.

لیزر آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال یکی دیگر از راه‌های جوان‌سازی پوست است که با تحریک کلاژن‌سازی، سفتی و محکمی پوست را منجر می‌شود. این روش قوام پوست را افزایش می‌دهد و برای لیفتیگ، افزایش ضخامت پوست، برطرف کردن اسکار ، خال ، رفع سوختگی و درمان چین و چروک‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پوست از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ارگان‌های حفاظتی بدن به حساب می‌آید. این قسمت از بدن که بیشترین بخش آن را نیز تشکیل می‌دهد مجموعه‌ای از عوامل ضروری و مورد نیاز برای حیات را در خود جای داده است. مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین وظیفه پوست حفاظت از ارگان‌های داخلی و حیاتی بدن در مقابل عوامل مضر بیماری‌زا و کشنده است. این عملکرد پوست در صورت نبودن بخشی از آن مختل می‌شود و فرد ممکن است دچار عوارض شدید و جبران‌ناپذیر شود.

یکی از دلایلی که افراد با سوختگی‌های شدید را زیر چادر اکسیژن نگهداری می‌کنند همین جلوگیری از ایجاد عفونت‌ها و آسیب است، چرا که در اثر سوختگی‌های شدید فرد به دلیل از دست دادن پوست، در برابر میکروب‌های محیطی بی‌دفاع می‌شود. یکی دیگر از مسائلی که پوست را در بدن مهم می‌کند این است که جایگاه احساسات انسانی به شمار می‌آید. مراکز عصبی درد، سوزش و … در پوست قرار گرفته‌اند.

احساس لامسه که از مهم‌‌ترین احساسات بدن است توانایی بر قراری ارتباط با محیط را برای انسان به وجود می‌آورد که مراکز آن در پوست قرار گرفتند. نکته دیگر که می‌توان در مورد پوست عنوان کرد این است که این ارگان فاکتور و معیاری برای نشان دادن سلامتی و یا بیماری است. اگر کبد یا ریه شما به درستی عمل نکنند این موضوع به طور مستقیم و به شکل زرد و یا کدر شدن در پوست نمایش داده می‌شود. همچنین اثرات آلودگی و مشکلات دیگر گاهی به صورت جوش و لک در پوست نمایان می‌شود. با تمام این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که داشتن پوستی زیبا به بالا رفتن کیفیت زندگی کمک شایانی می‌کند و فرد اعتماد به نفس و قدرت بیشتری را از خود نشان خواهد داد.